Responsabilitat social

Elaborem l'Informe de responsabilitat social més adaptat a la vostra empresa, seguint GRI i Llei 11/2018 d'informació no financera (EINF). També oferim altres serveis:

> Elaboració d'Informes No Financers (EINF - Llei 11/2018)

L’Estat d’Informació No Financera (EINF), és un requeriment legal per a empreses de més de 500 treballadors amb més de 40 milions € de facturació i/o 20 milions € en actius. El proper exercici s’aplicarà també a les empreses de més de 250 treballadors que compleixin una de les dues condicions esmentades.

La Llei 11/2018 indica els continguts obligatoris de l’EINF com ara; qüestions ambientals, socials i del personal, drets humans, lluita contra la corrupció i el suborn i de relació amb la societat i el desenvolupament sostenible. Si bé aquests continguts han de ser adaptats en funció de les característiques i les activitats de cada organització, en aquest sentit, la llei remet a marcs de reporting com Global Reporting Initiative (GRI), que aporten solidesa en el procés d’elaboració i en els indicadors utilitzats.

L’EINF ha de ser verificat per una entitat independent i presentat conjuntament amb l’Informe anual de comptes de l’empresa o grup. Finalment, ha de penjar-se al seu web per tal que pugui ser consultat per qualsevol persona.

 

> Elaboració de Plans de responsabilitat social i d'igualtat d'oportunitats

Els plans d'igualtat són documents que formen part de la política d'una empresa, organització o entitat en relació amb el principi d'igualtat de tracte i d'oportunitats entre homes i dones que hi treballen i que s'hi relacionen.

Els plans d'igualtat realitzen una diagnosi prèvia i fixen els objectius concrets d'igualtat que s'han d'assolir, les estratègies i les pràctiques que s'han d'adoptar per a la seva consecució, així com l'establiment de sistemes de seguiment i avaluació dels objectius fixats.

Des del dia 14 de gener de 2021 tots els plans d'igualtat han de comptar amb un contingut mínim “ja siguin de caràcter obligatori o voluntari” (art. 8.1), i són d'obligada inscripció al REGCON.

En el cas de les administracions, l'aprovació d'un pla d'igualtat constitueix una obligació legal i en el cas de les empreses hi estan obligades si compten amb una plantilla superior a 50 persones treballadores, quan el conveni col·lectiu estableixi l’obligació o bé que l'autoritat laboral hagi acordat, en un procediment sancionador, l'elaboració i aplicació del pla d'igualtat com a substitució de les sancions accessòries.

Les empreses que decideixen elaborar el pla de manera voluntària, han de negociar-lo amb la representació legal dels treballadors.

 

> Projectes de compra sostenible i auditoria de proveïdors

Els projectes de compra sostenible i auditoria de proveïdors s’apliquen especialment a la Contractació Pública Socialment Responsable (CPSR). En aquest sentit, s’analitza si les operacions de la cadena de subministrament que tenen en compte un o més aspectes socials: oportunitats d’ocupació, treball digne, compliment amb els drets socials i laborals, inclusió social (incloses les persones amb discapacitat), igualtat d’oportunitats, disseny d’accessibilitat per a tothom, consideració dels criteris de comerç ètic, etc. Alhora han de respectar els principis consagrats en el Tractat de la Unió Europea (TUE) i les Directives de contractació.

> Elaboració i disseny de Memòries de sostenibilitat GRI

Una empresa socialment responsable incorpora els valors de millora social, mediambiental i econòmic que n’afavoreixen la competitivitat i promouen un desenvolupament sostenible.

Una memòria de RSE (també denominades de RSC o de Sostenibilitat) és una eina de comunicació i de gestió eficaç, transparent i sostenible que recull informació sobre l'acompliment social, econòmic i mediambiental de la vostra empresa.

La memòria de sostenibilitat és voluntària i és pot elaborar a través de diferents metodologies sent Global Reporting Initiative (GRI) la més estesa a nivell mundial. La memòria s'ha de redactar sobre la base d'uns principis de qualitat d'informació, amb uns continguts concrets i una presentació adequada. Pot ser verificada per una entitat independent i presentada conjuntament amb l’Informe anual de comptes de l’empresa o grup.

Elaborem els continguts i dissenyem la memòria de RSE per tal de donar a conèixer l'acompliment i els impactes de la vostra empresa, organització o entitat. També oferim la possibilitat d'implementar d’accions d’RSE per tal de millorar el grau d'acompliment de l'organització, posicionar-se i diferenciar-se dels seus competidors augmentant la reputació i afavorint un nivell més alt d’implicació dels treballadors.

 

> Implantació i auditoria de sistemes de gestió de responsabilitat social

Les auditories de Responsabilitat Social Empresarial són una eina que ajuda a tenir un comportament ètic i transparent garantint que els productes o serveis que ofereix una empresa són socialment responsables. S’avalua la conformitat i eficàcia amb les normes, guies o iniciatives de Responsabilitat Social tant dins de l’organització, com en els grups d’interès i vetlla per la garantia el compliment dels requisits econòmics, socials i ambientals a cada un dels punts de la cadena de valor, inclosos els seus proveïdors, distribuïdors, contractistes i subcontractistes.

 

> Formació i assessorament en responsabilitat social empresarial (EINF, GRI, ODS, ISO 26000 i SA8000)

Oferim formacions sobre responsabilitats social empresarial, així com assessorament específic, sessions de treball en grup i tallers pràctics en l'àmbit de EINF, GRI, ODS, ISO 26000 i SA8000. El format pot ser online o presencial.